12 Eylül 2013 Perşembe

Wordpress Sürüm Güncellemelerini Kapatmak (Yeni basit yöntem)

Bilmiyorum sizler ne kadar dertlisiniz bu konuda ama ben bir hayli dertliyim. Bildiğiniz gibi Wordpress kullanımı 2009'dan beri bir hayli çoğaldı öyle gözüküyor ki 5 yıl daha Wordpress'in başarısını alt edecek bir çalışma olmayacak.

Fakat son 2 yıldır gerçekten çok fazla güncelleme geliyor ve bunun birçoğu bence gereksiz olan güncellemeler. Ben Wordpress yazılımını yeniden kodlayıp kendi SEO stratejilerime uygun hale getirip o şekilde kullanıyorum.

Çünkü açık kaynak kod ve hemen hemen herkes aynı yazılımı aynı temaları kullanıyor özgün olmakta fayda var kanaatindeyim.

Sizlerde bu güncellemelerin gereksiz olduğunu düşünüyorsanız aşşağıda vereceğim basit yöntem ile bu sorundan kurtulabilirsiniz.

Küçük bir dipnot eklemek istiyorum: Wordpress yeni bir güncelleme gönderdiğinde boş bir domain de veya subdomain de önce bir test edin kurcalayın ondan sonra sitenizde kullanın.

Sürüm Güncellemelerini kapatma:
FTP'mize bağlanıyoruz
Wordpress'in kurulu olduğu klasörde
wp-includes klasörüne giriyoruz.
version.php dosyasını düzenle diyoruz
7. satırda bulunan $wp_version = '3.6'; satırını
$wp_version = '3.6.1'; olarak değiştiriyoruz.

İşlem tamamdır, güncelleme sonrası hangi versiyona geçtiyse Wordpress 3.6.1 değerini ona göre atayabilirsiniz.

Dipnot: Ben bu anlatımda 3.6 sürümünden 3.6.1 sürümüne yükseltmeyi baz aldım. Siz hangi güncelleme sayısındaysanız ona göre düzenleyiniz.

Bu benim kendi kullandığım yöntemdir artık bilgi birikimimi biraz daha webmaster kardeşlerimle paylaşma zamanı geldi diye düşündüğüm için bir blogspot ile yola çıktım. Bu ilk yazım bu arada.

Video olarak izlemek isteyenler:

1 yorum:

  1. Anlaşılır şekilde anlatmışsınız teşekkürler.

    YanıtlaSil